«ԶՈՐԱՎԱՐ ՍԵՊՈՒՀ» ՊԱՏՄԱՔԱՂԱՔԱԿԱՆ ՎԵՐԼՈՒԾԱԿԱՆ ԿԵՆՏՐՈՆԻ ՊԱՇՏՈՆԱԿԱՆ ԿԱՅՔ


Նկար

ԱՎԵԼԻ ՇԱՏ ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԱՄԵՆՕՐՅԱ ԴՊՐՈՑՆԵՐ ՈՒՆԵՆԱԼՈՒ ԿԱՐԵՎՈՐՈՒԹՅՈՒՆԸ

24/06/2022

     Հայկական դպրոցը Սփյուռքի հայ համայնքի և եկեղեցու գոյատևման կարևորագույն հաստատությունն է։ Հայաստանի ծագումը եղել է մ.թ.ա 6-րդ դարում։ Հայկական մշակույթն ավելի հին է, քան եվրոպական մշակույթը։ Հայաստանը դարձավ աշխարհի առաջին քրիստոնյա պետությունը։ Դարձը ավարտվել է 305 թվականին։

     Հայերը հասկացան, որ պետք է աշխատեն իրենց ինքնությունը պահպանելու համար։ Ընդգծելու համար, որ եկեղեցին կոչվել է Հայ Առաքելական։ Առաքելությունը լինելու է քրիստոնեությանը զուգահեռ հայկական ինքնությունը սովորեցնելը։ Սկզբում եկեղեցական արարողությունները եղել են հունարեն և սիրիերեն լեզուներով։ Մեսրոպ Մաշտոցը հայոց այբուբենը հորինել է 404 թվականին՝ հայոց լեզուն պահպանելու համար։ Նոր այբուբենը ներշնչեց Աստվածաշնչի հայերեն թարգմանությանը Ք.ա. 416 թվականին։ Մեսրոպ Մաշտոցը բացեց առաջին հայկական դպրոցը՝ հայապահպանության համար։

     Պատմությունը ցույց է տալիս, որ օտար երկրներում այն ​​հայկական համայնքները, որոնք եկեղեցիներ են կառուցել առանց դպրոցների, ի վերջո անհետացել են: ԱՄՆ-ում առաջին հայկական դպրոցը բացվել է 1964 թվականին Կալիֆորնիայում՝ ցեղասպանությունից 50 տարի անց։ Մի սերունդ կորավ արանքում՝ չսովորելով իրենց ինքնության մասին: Առաջնորդարանը հիմնադրվել է ԱՄՆ-ում 1957 թվականին։ 4 տարվա ընթացքում կառուցվել է երեսուն եկեղեցի, բայց հայկական ամենօրյա դպրոցներ՝ ոչ։

Գոյատևելու համար մենք պետք է հետևենք հրեա ժողովրդի օրինակին, որը գոյատևել է 1000 տարի առանց երկրի: Նրանց հաջողության գաղտնիքն այն էր, որ նրանք միշտ սովորեցնում էին հրեական ինքնությունը: ԱՄՆ-ում ապրում է 6 միլիոն հրեա։ Նրանք ունեն 861 ամենօրյա դպրոց՝ 250000 աշակերտով։ Մենք 1,5 միլիոն ենք և ունենք ընդամենը 21 ամենօրյա հայկական դպրոց։ Եթե ​​մենք չհետևենք հրեա ժողովրդի օրինակին, ապա առաջին քրիստոնյա ազգը լինելով գոյատևելու որևէ հնարավորություն չունենք։ Որպես առաջին քայլ շատ օգտակար կլինի կիրակնօրյա դպրոցներում դասավանդել, հայոց լեզու և պատմություն քրիստոնեության հետ մեկտեղ: Պետք է նաև դրամահավաք սկսել հայկական ամենօրյա դպրոցների համար հեռուստամարաթոններով։

Հեղինակ՝ Մարտիրոս Անաստասեան, ԱՄՆ                                                                    

Կից ներկայացնում ենք անգլերեն տարբերակը․

    THE IMPORTANCE OF HAVING MORE ARMENIAN DAY SCHOOLS 

 

     The Armenian School is the most important institution for the survival of the Armenian community and church in the diaspora. The origin of Armenia was in the 6th century B.C.  Armenian culture is older than European culture.  Armenia became the1st Christian nation in the world. The conversion was completed in 305 A.D. 

     Armenians understood that they had to work to preserve their identity. To emphasize that, the church was named, - Armenian Apostolic Church. The mission will be to teach Armenian identity along with Christianity. In the beginning, church services were in Greek and Syriac languages.  Mesrob Mashdotz invented the Armenian Alphabet in 404 A.D. in order to preserve the Armenian language. The new alphabet inspired the translation of the Bible to Armenian in 416 A.D. Mesrob Mashdotz opened the first Armenian School in order to preserve Armenian identity.   

     History shows that Armenian communities in foreign countries that built churches without schools eventually disappeared. The first Armenian school in the U.S. opened in 1964 in California 50 years after the genocide. A generation was lost in between, not learning about their identity. The Prelacy was established in the U.S. in 1957.  Thirty churches were built in 4 years, but no Armenian day schools. 

In order to survive we must follow the example of Jewish people who survived 1000’s of years without a country. The secret of their success was that they always taught Jewish identity. There are 6 million Jews in the USA. They have 861 day schools with 250,000 students. We are 1.5 million and have only 21 Armenian day schools. If we don’t follow the example of Jewish people, we don’t have any chance to survive after being the first Christian nation.  It will be very helpful as a first step to start teaching in Sunday schools, Armenian language and history along with Christianity. We should also start fundraising with telethons for Armenian Day Schools. 

                                                                                      Mardiros Anastasian